Smaak, traditie, elegantie, een familiale knowhow op het feest gericht.

30 jaar ervaring en culinaire traditie

Een feestdag

Ze huren een huis in Brussel om een receptiezaal te ontwikkelen. Vanaf dit moment zullen de twee broers regelmatig steeds meer klanten hebben.
Ze specialiseren zich geleidelijk in grote evenementen en op maat projecten, en maken van elk evenement een unieke concept met aangepaste oplossingen afhankelijk van het publiek, de plaats en de specifieke aanvragen.

Het recept voor succes

Hun recept? Standvastigheid, zorgvuldigheid, een grote aanpassingsvermogen aan de wensen van hun klanten alsmede een verstandig prijs/kwaliteit verhouding.
In 1979 beslissen ze alleen als traiteur te werken op plaatsen die hun niet toebehoren voor privé, openbare of corporate evenementen.
Met de hulp van hun team, blijven Alain en Philippe Debekker altijd verrassen door de schoonheid van hun banketten en de realisatie van maaltijden voor soms meer dan 2000 bestekken.

Aan de voet van het Paleis

In 1986, hebben de broers Debekker de wind in de zeilen en richten de N.V. « Les Frères Debekker » op, ze worden ook exclusieve concessiehouders van het « Paleis voor Congressen van Brussel ».
In 1987, en dankzij het succes, verplaatsen Les Frères Debekker hun werkplaats naar een sfeervol gebouw in Etterbeek (Brussel).
Dichtbij de hoofdwegen van de stad maar ook de Europese en Internationale instellingen, de ring, de luchthaven en de groene gordel van Brussel, het gebouw is steeds hetzelfde vandaag, op nummer 95 van de Charles Degrouxstraat in 1040 Brussel.

Vanzelfsprekende cijfers

De naamloze vennootschap « Les Frères Debekker » telt meer dans 2000 regelmatige klanten en heeft een jaarlijks omzet van ongeveer 4.200.000 EUR.
Het vast team telt 20 personen. Naar gelang van de evenementen en behoeften, kan het soms tot 200 personen stijgen (koks, obers, afwassers, chauffeurs…)

Professionalisme en traditie : een succesvolle cocktail

Het bedrijf opgericht door de twee broers Debekker heeft zich ontwikkeld net als het team, met een familiale en professionele karakter, en is nu een referentie geworden op het gebied van evenementen catering, Les Frères Debekker houden in stand een traditionele kookkunst. Ons Huis blijft ook aandachtig aan de evolutie van smaken en technieken, en de klant, ongeacht zijn omvang, wordt altijd onze prioriteit.

Alain en Philippe Debekker hebben hun kinderen tot het hoofd van het bedrijf gebracht. Echter blijven ze steeds aanwezig en nemen ze nog deel aan bepaalde projecten. Vanaf 2012 is de overdracht wel effectief : de nieuwe generatie heeft nu de leiding overgenomen.

Team

Alain & Philippe DEBEKKER
Oprichters

Officieel met pensioen, de oprichters van Les Frères Debekker blijven de pijlers van het Huis. Philippe is steeds de bevoorrechte contactpersoon met onze trouwste klanten, terwijl Alain een oog op het beheer houdt. De broers delen hun ervaring en hun adviezen met hun kinderen en zijn ook blij dat deze de fakkel hebben overgenomen om de identiteit van het bedrijf te bewaren.

Benjamin Debekker

Benjamin DEBEKKER
Bestuurder

Benjamin is nu Hoofd van de keuken, maar is eerst als leergast begonnen onder de leiding van verschillende chefs. Nu verwezenlijkt hij, met zijn team, de ideeën van onze commerciële medewerkers maar brengt ook natuurlijk zijn eigen stijl aan. Als Hoofd van de keuken is hij de bevoorrechte contactpersoon met onze leveranciers, en zoekt voor nieuwe producten om ervan te genieten. Benjamin houdt van feestjes, vooral jouw feestjes!

Matthias Debekker

Mathias DEBEKKER
Bestuurder

Na een lange samenwerking met zijn vader waardoor hij het beroep heeft geleerd, is Mathias nu verantwoordelijk voor commerciële offertes. Beinvloed door de familietraditie, ontwerpt hij graag originele menu’s en ontdekt ook nieuwe smaken. Voor hem is elke evenement uniek: hij werkt altijd « op maat » om aan uw behoeften perfect te kunnen voldoen. Deze wijnspecialist is gemakkelijk herkenbaar aan zijn hoed en zijn fiets, die hij gebruikt om van een evenement naar een ander te gaan.

Geneviève Debekker

Geneviève DEBEKKER
Bestuurder

Geneviève heeft in alle afdelingen van het bedrijf gewerkt, en is nu intern en extern HR verantwoordelijk met een oog op de boekhouding. Voordien heeft zij gedurende 5 jaar in de keuken naast Benjamin gewerkt. Ook is zij bezig met de administratie en het toezicht van de evenementenplanning in samenwerking met de directiecomité en Nhan Ngo, haar rechterhand.

Grégoire Morelli

Grégoire MORELLI
Lid van het Directiecomité

Grégoire is onze Executive Project Manager. Hij zorgt voor de verwerking, verkoop, realisatie en het volgen van projecten. Gespecialiseerd in B2B diensten, is Grégoire ook verantwoordelijk voor de Nederlandstalige en Engelstalige klanten. In samenwerking met Mathias, zorgt hij ervoor dat uw maaltijd een feest wordt. Daarvoor is hij 100% betrokken in elke evenement.

In de keuken

Onze keuken bestaat uit zes verschillende eenheden :

  • Warme afdeling
  • Koude afdeling
  • Groenten en salades afdeling
  • Warme zakouski afdeling
  • Koude zakouski afdeling
  • Gebakken en nagerechten afdeling

Een uitstekend professionele chef bestuurt elke eenheid, met de hulp van koks die zich verantwoordelijk stellen voor het succes van uw evenement.

Daartoe zorgen ze voor de kwaliteit van de ingrediënten alsmede de presentatie van elk gerecht.
Onze teams doen hun maximum om aan hun realisaties een authentieke trekje te brengen, geheim van deze unieke gerechten die onze klanten al veertig jaar waarderen.